Tuesday, September 2, 2008

Do elephants sneeze?

If yes, then do they sneeze through their trunks?
If yes, then how long after they "feel-a-sneeze-coming" do they actually sneeze?
How do they blow their nose..err..trunk?

I feel so sorry for the elephants!

23 comments:

Ankur said...

hehehe.. yeh kahan se aaya!!! :P

waise i m called as Gainda, so dont know much abt elephants u c!! :P

but, yes... intelligent thing... when they sneeze it comes from their trunk... and how much distance it goes!! hehe

i m looking forward to hear the answers from ppl!! :P

Cheers!!

Veens said...

Very like of u to FEEL SORRY for the giants :D :P

well I guess..in cartoons...i think they go all pink on the already blue skin... i have neva seen them sneeze in real real life :D

D said...

Lol! I wouldn't like to be close enough to see an elephant sneeze! I can imagine all sorts of snotty things in the air. Eow!

I am said...

he he... u bet they do.. i was by mistake infront of such a sneezing elephant...

guess what happened..?

I landed in Logan :)

:P :P

On a not so lighter note, they hell sneeze and fart too, and its not such a good feeling sitting on a farting or sneezing elephant either :)

τ ħ€ ĐάЎđяёάmёя said...

tussi great ho ...kya thinking hai waaah:P..I feel so sorryy too


didi kabhi mere blog par galti se aajao toh apna award collect kar liyo :P

Cinderella. said...

Aapka mundi kya chaltah hai nahi ?!

Waah !!!

Princess Mia said...

haha i have seen em sneeze in cartoon, dunno abt reality but i guess they do blow their nose...atleats i think so....cos if they can throw water with their trunks they can blow their nose as well inne?

Princess Mia said...

@ankur

*waise i m called as Gainda, so dont know much abt elephants u c!! :P


cant stop laughing at this one

Princess Mia said...

@veens

*well I guess..in cartoons...i think they go all pink on the already blue skin...

oh yeah they r cho chute when they sneeze in cartoon inne

~ ॐ ~ said...

I am sure they do....

you better not be in the way when an elephant is sneezing though :)

Kanan said...

Hahahaha...

Forget sneeze, imagine runny nose. :P

ceedy said...

Hasu ke radu....dunno y such a "noble" thought???

--xh-- said...

as a matter of fact, they do sneeze... and it sounds like a snort:)

Ankur said...

answer ka waqt hai yaar ab toh... paheli mat bhjao ab!! :P

aneri_masi said...

@ankur, gainda doesn't have a trunk, so no questions about you :) Baaki answer to Tanu has given, check it out.

@veens, lol, turning pink :) Arey, of course I feel sorry for the giants, their problems will also be giant size, don't you think?

@d, yeah, i guess it'll blow you away!

aneri_masi said...

@tanu, have you seen them sneeze and fart??!

@sourish, kabhi kabhi mere dil mein khayal aa jaate hai aise waale ;) And thanks for the award!

@ella, tujhe hasi aayi na? bass, isi liye aise chalti hai yeh mundi :D

@mia, good thinking, baat to tu thik bolti hai :)

aneri_masi said...

@prashant, tumne dekha hai kya?

@ceedy, jo mann aaye karo :) You don't want to know where the thought came from, it just came.

@xh, must be loud na?

Kanan said...

The elephant sneezing reminded me of a joke.

One lady had never seen an elephant in her life. So one afternoon she's taking it easy in her living room and sees an elephant entering her front yard. Almost scared to death she calls up the police.

Here's what she reports: "OFFICERRRRRR! there is something HUGE in my front yard, some sort of an animal looks like because IT IS moving!! HELP ME!"

Officer: "Calm down lady, describe the animal and what it is doing"

Lady: "It is huge, dark gray and has a BIG tail and if I tell you where it is shoving my pretty plants, you will not believe me! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH! HELP HELP HELP!"

:P

aneri_masi said...

@kanan, you know what...actually it was my own runny nose that brought up this conversation a couple days ago :)

And ROFL at that joke! BIG TAIL :D

Ankur said...

tanu kaun??

The Paratrooper said...

BUT WHY DO U FEEL SORRY??/ MAYBE THEY DNT SNEEZE AT ALL.... HOW DID U THINK ABOUT THIS...DID U SEE A DOCUMENTARY..?? OR AISE HI ?? AISE HI KAISE HI DIMAG ME AAYE HAATHI WHO BHI CHEEK MARTE HUE ??? LOL

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

aneri_masi said...

anon, thanks, may i know who you are?